Welkom op de website van

Cattery Glimrende

Mare is uit logeren geweest bij Loekie (Brandt van Serrurier). We zijn benieuwd of we rond half augustus kittens mogen verwachten. Wij hebben een kleine cattery in Zwolle (Overijssel, NL), Glimrende. Glimrende is Noors en betekent 'uitstekend'. Bij ons wonen vier Noren: Ronya en Fenya - beiden 7 jaar, en Kalle (2)en Mare (bijna 2). Zij zijn de jongsten van de groep en de twee poezen die nog 'open' zijn. Zij delen het gezelschap met onze hond: Djoeke, een Friese Stabij van 11 jaar. Kat en hond gaan prima samen! Wij fokken sinds 2011 op hele kleine schaal. Bij ons zijn 11 kleine bosvolkjes geboren. De poezen zijn in de eerste plaats onze huisdieren. Wanneer er bij ons kittens worden geboren kiezen wij ervoor om zoveel mogelijk tijd voor ze te hebben. Naast een goed karakter vinden wij de gezondheid van de Noor belangrijk. Voor een dekking zoeken wij een lieve kater die goed getest is. Zowel Kalle als Kjell hebben goede uitkomsten van hun testen. Ook Mare haar testuitslagen zijn goed. Voor haar zoeken we dan ook een kater die goed bij haar stamboom past en ook goede testuitkomsten heeft. Ben je benieuwd naar onze Noren, kijk gerust even rond! Wie weet, tot ziens! Vincent Klijnsma en Edith Nijdam

NRKV en Fokkers Noorse Boskatten

Wij zijn lid van de 'Nederlandse Ras Katten Vereniging', en donateur van 'Fokkers Noorse boskatten'.

Gezondheidstesten

Onze Noren worden getest op HCM, PKD, CIN, Pk-def, GSD IV en Fiv en Felv.

facebook

Op meerdere Facebookpagina's met Noorse boskatten plaatsen wij geregeld een foto of filmpje.

23-06-2026: Mare is bij Loekie (Brandt van Serrurier) te logeren geweest. Aangezien Kalle haar logeerpartijen geen kittens gaf, wachten we nu vol spanning af. Als het goed gaat dan worden hier rond half augustus kittens geboren. 

05-06-2026: We hebben in mei afscheid moeten nemen van onze Silvy en Noortje. Silvy haar lijfje was op. Ze is 16 jaar geworden. We koesteren mooie herinneringen aan haar. Veertien dagen nadat we afscheid namen van Silvy zagen we dat het met Noortje niet goed ging. Ze was ook al echt een oude dame. Hoewel ze de ene dag nog op de tafel sprong voor haar bordje vlees, ging ze de volgende dag languit liggen en viel steeds dieper weg in haar rustige slaap. Fijn dat we bij haar waren. Maar het is wennen zonder onze oude dames.